bulimiochgym.blogg.se

Jag kommer skriva om mitt liv med bulimi, träning, depression och tankar om livet.

fredag och lördag

Publicerad 2014-05-04 11:16:54 i bulimi,depression,

Fredag och lördag gick som planerat. Fredag gjorde jag allt för att jag skulle klara mig och jag gjorde det också. Gick och tränade och stannade på gymmet länge och pratade. Körde rygg och baksida lår men dessvärre skadade jag ryggen. Fick ont men det släpper nog med tiden så det är inget allvarligare. Känns bättre när jag rör på mig men har svårt att böja mig framåt och det är jobbigt att ta sig upp från sängen och soffan. För att inte lockas att gå förbi affären när jag skulle stänga gymmet vid 22. Jag stänger gymmet 3 dagar i veckan så bestämde jag mig för att cykla lite lugnt i 20 min för jag har handlar inte innan jag tränar. Någon konstig regel jag har men det är ju bra. Jag kan inte handla i förväg utan bara när jag ska äta. Jag tar sömntabletter de dagar jag ska klara mig för att inte få ångest på natten och för att kunna sova så jag tog en propavan när jag kom hem. Sov med andra ord alldeles för länge på lördagen. Jag vaknade med att vilja äta så jag såg fram emot kvällen och få äta vilket inte är bra. Vill inte se fram emot och planera en hetsätning men jag kan inget annat just nu. Jag tränade ändå axlar och biceps och det gick trots ont i ryggen. Cyklade i 20 minuter men sedan var det mat resten av kvällen som gällde. 
 
Kom i säng väldigt sent eftersom när jag äter pågår det länge och jag äter och kräks många gånger. Skulle jag räkna kalorier så är jag nog uppe i 30 000 kcal förmodligen ännu mer under en hetsätning. Det är mängder med mat. Jag äter och kräks tills jag i princip inte orkar mer och jag vet ungefär hur mycket mat jag behöver för att jag ska bli slut. Mitt ex ringde mig full också mitt i natten och sedan kunde jag inte sova så den här natten sov jag nästan ingenting. Jag känner mig ändå inte så trött just nu men det brukar komma dagen efter så imorgon lär jag vara däckad. I kväll är meningen att jag ska klara mig och det känns som en väldigt tuff dag för mig. Känner mig väldigt svag mentalt. Jag har ingen plan på hur jag ska hantera kvällen utan jag hoppas jag har tillräckligt med vilja att klara det. 
 
Jag har blivit sjukskriven en vecka till så det känns ändå skönt att slippa jobba för det blir en utmaning. Trötthet är nog min värsta fiende och smärta i kroppen så jag inte kan träna. När jag är hemma vilar jag mycket så jag har mer ork att kämpa mentalt och jag har mer ork att träna som hjälper mig att inte hetsäta. Efter en dag på jobbet är jag så slut och sedan är det maten jag ätit i skolan som är jobbigt för jag känner mig tjock och äcklig av den och jag äter för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjej på 36 år som varit sjuk i ätstörningar och depression sedan jag var 15 år. Började träna på gym när jag var 15 år och träning är ett stort intresse men tyvärr förstör jag mycket pga ätstörningen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela