bulimiochgym.blogg.se

Jag kommer skriva om mitt liv med bulimi, träning, depression och tankar om livet.

Hoppas på en bra dag

Publicerad 2014-05-06 12:52:00 i bulimi,depression,

Ny dag och idag är det en dag utan hetsätning. Än så länge känns det bra men vi får se mot kvällen. Ska gå och träna sent för det hjälper. Får se om jag kan ta tag i städningen idag. Kanske kan dammsuga i alla fall för det behövs verkligen så struntar jag i det andra. Nu när det är val så tittar jag en del på debatter. Jag har alltid haft många åsikter och säger vad jag tycker och tänker och har alltid ifrågasatt mycket. Även om jag tycker det är viktigt att bry sig om mer än sig själv och att bry sig om vad som händer i världen så är det jobbigt. För man ser så mycket skit som man inte kan göra något åt och det gör att man blir mer deprimerad och får mer belägg på att mänskligheten är skit och bara förstör. Ibland önskar jag att jag kunde leva i min egen lilla bubbla som jag gjorde när jag var barn men det går inte längre för jag vet redan för mycket och jag kan inte låta bli att titta på nyheter och dokumentärer som bara visar på hur vi förstör. 
 
Jag vet att det inte hjälper att tänka på hur illa det är utan att man ska koncentrera sig på vad man själv kan påverka men jag kan inte det. Jag blir arg och ledsen över många saker som jag inte kan styra över och det är ju bra att man är engagerad men inte när man låter det ta över hur man mår och låter det bli något negativt. Jag vet så mycket vad man bör och vad man ska men jag kan inte förmå mig att göra det själv. Jag har dock alltid varit negativ ända sedan jag var barn. Skulle alltid säga emot och inte göra och vara som andra. Hatade allt och alla när jag var i tonåren och gjorde det jag ville. Var aldrig mobbad utan jag var med de som var lite som jag och jag tror att alla tyckte jag var lite skrämmande fast jag har aldrig slagit någon men jag vet att folk när de lärt känna mig sagt att de var lite rädda för mig i början. Jag har alltid varit emot våld. Det löser ingenting.
 
Jag önskar att jag kunde bli vän med mig själv för jag har aldrig varit det. Jag har alltid haft olika sidor som strider mot varandra. Jag vill vara på ett sätt men det stämmer inte med den jag är. Jag kan inte förena de olika sidorna för de är så olika. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjej på 36 år som varit sjuk i ätstörningar och depression sedan jag var 15 år. Började träna på gym när jag var 15 år och träning är ett stort intresse men tyvärr förstör jag mycket pga ätstörningen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela