bulimiochgym.blogg.se

Jag kommer skriva om mitt liv med bulimi, träning, depression och tankar om livet.

Skulle tuggat maten bättre

Publicerad 2014-05-04 22:37:27 i bulimi,depression,

Var och tränade och det gick faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra eftersom min rygg gör ont men den börjar släppa nu så det är bra. Skulle egentligen cykla på gymmet men jag var inte själv som jag trodde jag skulle vara så då gick jag hellre hem. Halvsprang förbi affären så jag inte skulle gå in men idag krävdes det en hel del energi för att strunta i att hetsäta. Duktigt nog satt jag mig på min cykel och trampade en stund fast det tog emot. Jag kör aldrig hård kondition för jag gillar inte att bli för andfådd. Jag älskar tung styrketräning men när det gäller kondition så kör jag hellre i prattempo och lite längre tid än intensivt och kort för jag hatar det. Tror inte heller min kropp skulle orka för jag får så lätt träningsvärk och blir lätt sliten i kroppen vilket försämras rejält av min dåliga livsstil. När jag har skött kosten bättre har såklart min återhämtning varit bättre men jag har ändå dålig återhämtning. Jag har alltid varit stel vilket har bidragit till skador och ont och jag tror även det är därför jag får sådan träningsvärk. Jag vet att jag borde stretcha mer men jag tycker det är så tråkigt och har svårt att göra det då. 
 
Jag har också dålig blodgenomströmning. Alla kroppsdelar somnar lätt och jag är ofta frusen om fötter och händer. Det problemet hade jag dock redan som liten. Jag frös jättelätt. Har ofta ont i alla leder också. Hur mycket som kommer av bulimin och hur mycket som skulle finnas ändå vet jag inte men jag vet att bulimin har försämrat allt. 
 
Konstigt nog har jag aldrig skött tänderna bra och jag har kräkts i 21 år men tänderna är ändå ganska okej, Jag borde inte ha tänderna kvar vid det här laget. Jag tror dock det beror på att jag har mycket saliv som skyddar. 
 
Tillbaka till kvällen nu kom lite på sidospår. Jag åt det vanliga men alldeles för fort och tuggade inte tillräckligt så nu är magen i uppror och jag rapar hela tiden. Ska ta en kopp te för att se om det dämpas för jag vill inte kräkas men jag får upp luft hela tiden. Min vanliga mat just nu är kesella med proviva och funlight och bär, linfrön och nötter. Till det har jag äpple, selleri, gurka, tomat, paprika, 2 morötter, kalkon och fetaost. Vet att det inte är den mest lättsmälta maten men jag blir nöjd när jag äter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjej på 36 år som varit sjuk i ätstörningar och depression sedan jag var 15 år. Började träna på gym när jag var 15 år och träning är ett stort intresse men tyvärr förstör jag mycket pga ätstörningen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela