bulimiochgym.blogg.se

Jag kommer skriva om mitt liv med bulimi, träning, depression och tankar om livet.

Då ska jag försöka skriva igen

Publicerad 2015-05-16 11:57:40 i bulimi,depression,

Haft uppehåll länge nu och inte skrivit något men nu ska jag göra ett nytt försök. Jag vill bara må bra igen och kunna släppa mitt ex. Han har nu varit tillsammans med 3 tjejer sedan i somras och varje gång behandlar han mig som skit och jag mår dåligt. Jag vill inte att han ska påverka mig så mycket och jag vill inte att han ska påverka mitt liv så mycket som han gör. Jag tänker på honom jämt och mår dåligt av att veta att han är med en annan tjej. Jag älskar honom fortfarande fast jag inte borde och jag borde ta bort honom ur mitt liv men jag kan inte. Jag säger till mig själv att jag inte ska höra av mig till honom men ändå gör jag det. Blir så trött på mig själv. Jag tror att jag håller fast i honom fast han är ett svin för att han var min enda kärlek och jag tror nog inte att jag någonsin kan bli kär igen och därför håller fast i det här fast jag inte borde. Han är inte en kille jag vill vara tillsammans med för han är för strulig och det är alltid mycket kring honom och jag behöver lugn och ro. Han får mig att känna mig värdelös men när han behöver mig duger jag annars finns jag inte för honom. Jag känner mig utnyttjad men kan inte bryta ändå. Maten går inte heller bra. Jag äter och kräks varje dag men arbetet jag har nu trivs jag bra med så det underlättar. Nu när det blir lite ljusare och finare väder så är jag ändå mer positiv och bara jag blir av med stafylokockerna i ansiktet så kan jag kanske gå framåt. Jag ska till en psykolog den 25 maj så jag hoppas även den kan hjälpa mig att styra upp mitt liv och att jag gör saker som är bra för mig och inte som nu där jag hamnar i en ond spiral av negativitet. Jag hoppas jag kan genom att skriva dämpa min ångest och kunna koncentrera mig på andra saker än mitt ex och maten vilket är mina 2 stora problem. Jag har bestämt mig nu för att satsa lite hårdare på träningen för att också ha något annat att koncentrera mig på. Jag vill bara någon gång få vara lycklig i mitt liv. Jag vill ha ett liv som alla andra men upp och ner gånger men jag vill ha ett liv vilket jag inte har i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjej på 36 år som varit sjuk i ätstörningar och depression sedan jag var 15 år. Började träna på gym när jag var 15 år och träning är ett stort intresse men tyvärr förstör jag mycket pga ätstörningen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela